Ακτίο – Αμβρακία: Έργο δεν γίνεται χωρίς πολιτική βούληση

Τι "μπλοκάρει το έργο", απάντηση για τις επιτάξεις και απογοήτευση από τους εργαζομένους

Έχουν περάσει έξι χρόνια από την ανάθεση των έργων αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε μέτρο δρόμου στο Ακτίο – Αμβρακία, που ουσιαστικά παραμένει «στον πάγο»  εδώ και 15 μήνες περίπου, με αποτέλεσμα να έχει υποστεί και σοβαρές ζημιές εξαιτίας της εγκατάλειψης σε διάφορα σημεία με κατολισθήσεις, καταπτώσεις κλπ.

Ποιες όμως είναι οι σημαντικότερες αιτίες για αυτή την κατάσταση που συνεχίζει να ταλαιπωρεί χιλιάδες πολίτες της περιοχής, μιας και επιτείνει για χρόνια την λειτουργία της σημερινή οδικής σύνδεσης – καρμανιόλα της ε.ο. Αμφιλοχίας – Βόνιτσας;

Σύμφωνα με απάντηση σε ερώτηση βουλευτή για τα έργα στην περιοχή από το Υπουργείο Υποδομών σε έγγραφο που διαθέτει το ypodomes.com είναι έξι οι βασικοί λόγοι που το έργο ταλαιπωρεί και ταλαιπωρείται:

1. Δεν γίνονται αποδεκτές οι διαδικασίες επίταξης από ορισμένους ιδιοκτήτες (απαλλοτριωθέντων ακινήτων)

2. Επανειλημμένες αναβολές των διαδικασιών για τον καθορισμό τιμών μονάδων για την αποζημίωση των απαλλοτριωθέντων ακινήτων: Ενδεικτικά αναφέρεται  ότι σε ορισμένα τμήματα του έργου έχει οριστεί νέα δικάσιμος για προσωρινό προσδιορισμό τιμής αποζημίωσης ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν Μάιο και Ιούνιο 2015!

3.Ανάγκη αντιμετώπισης γεωτεχνικών προβλημάτων και κυρίως κατολισθήσεων.

4.Ανάγκη τροποποίησης μελετών στις περιοχές των κόμβων (Πούντας, Κ3 Υδραγωγείου Βόνιτσας, Κατούνας) για τη λειτουργική ένταξη του έργου με τις τοπικές συνδέσεις όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί μετά τις πρόσφατες επεμβάσεις που έγιναν σε αυτές μετά τη δημοπράτηση του έργου.

5.Ανάγκη περιβαλλοντικής αδειοδότησης των παραπάνω τροποποιήσεων. Όπως αναφέρεται μέχρι σήμερα έχει αδειοδοτηθεί μόλις μία τροποποίηση μελέτης.

6.Συνεχιζόμενες ακόμα και σήμερα αρχαιολογικές έρευνες με ανάγκη τροποποίησης μελέτης στο τμήμα του κόμβου Δρυμού λόγω εντοπισμού σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων.

Οι τέσσερις εργολαβίες που είναι εγκατεστημένες στο έργο όπως είναι γνωστό δεν πρόκειται να ολοκληρώσουν το σύνολο του αυτοκινητόδρομου αλλά μέρος αυτού (τα δυο  άκρα με τις παρακάμψεις Βόνιτσας και Αμφιλοχίας) ενώ μετα από αυτό θα δημοπρατηθεί η λεγόμενη εργολαβία-σκούπα για να τελειώσει οριστικά η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Η ολοκλήρωση αυτών των 4 εργολαβιών εκτιμάται από το Υπουργείο ότι θα γίνει τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ άλλες πληροφορίες μεταθέτουν την ολοκλήρωση για αρκετά αργότερα.


Τι γίνεται με τις αποζημιώσεις στις επιτάξεις

Σχετικά με τις καθυστερήσεις στις αποζημιώσεις απαλλοτριωθέντων εκτάσεων για τις ανάγκες του έργου ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης προώθησε στον βουλευτή Κώστα Καραγκούνη που είχε καταθέσει σχετική ερώτηση, απάντηση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου.

Συγκεκριμένα, ο κος  Σπίρτζης παραπέμποντας σε σχετικό έγγραφο της ΕΥΔΕ- Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών, ενημέρωσε ότι καταβλήθηκαν στους φερόμενους ιδιοκτήτες τα προβλεπόμενα ποσά για κάθε προηγούμενο έτος εκτός του τελευταίου, λόγω καθυστέρησης, εξαιτίας της αλλαγής διαδικασίας πληρωμής τους με την κατάργηση των υπολόγων και την πληρωμή τους από την Δ.Ο.Δ του ίδιου Υπουργείου.

Με νεότερη ενημέρωση της αρμόδιας Δ.Ο.Δ. , ορίστηκε εκ νέου Υπόλογος από το Τ.Κ.Ε. της Πρέβεζας για την καταβολή των οφειλομένων ποσών στους δικαιούχους των αποζημιώσεων από επιτάξεις του έργου «οδική σύνδεση περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου» η οποία και θα γίνει άμεσα, σύμφωνα πάντα με την αρμόδια υπηρεσία.

Πλήρης απογοήτευση στους εργαζομένους

Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση το έργο δεν θα γίνει ποτέ, λένε από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που εδώ και πολλούς μήνες έχουν να δουν έστω ένα μεροκάματο.

Πέρα από τις συσκέψεις που έγιναν στο Υπουργείο, το θέμα είναι απόλυτα παγωμένο, ενώ ούτε διάθεση δεν φαίνεται προς το παρόν να υπάρχει για να βρεθεί κάποια χρυσή τομή, μιας και όπως φαίνεται υπάρχει πολύ σοβαρή εμπλοκή με τις σημερινές εργολαβίες, που κάνουν την επίλυση του ακόμη πιο σύνθετη.

Άγνωστη είναι η μοίρα των περιβόητων μελετών για τα συμπληρωματικά έργα που απαιτούνται ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τις κατολισθήσεις κλπ, όπως επίσης επισφαλής  είναι και η χρηματοδότηση τους. Εργαζόμενοι υπολογίζουν πως μόνο γι’αυτές τις μελέτες και την αποκατάσταση θα απαιτηθεί χρόνος μέχρι το τέλος του 2017 και φυσικά το τέλος του έργου εάν ακολουθήσει η λεγόμενη εργολαβία – σκούπα, μετατίθεται ίσως και για το 2020!

«Εμείς το είπαμε από την αρχή πως χρειάζεται πολιτική λύση. Δηλαδή οι εργολαβίες να διαλυθούν και να γίνει μια εργολαβία για το σύνολο του έργου. Δεν βγαίνει έτσι το έργο. Εάν μας ακούγανε τότε,  τώρα όλα θα είχαν τελειώσει»  δηλώνει χαρακτηριστικά ο Γ. Πάντης, εκπρόσωπος των εργαζομένων που μάλιστα, δεν παραλείπει να κάνη και σοβαρά παράπονα για το γεγονός ότι οι τοπικοί δήμαρχοι , ειδικά της Αμφιλοχίας και του Ακτίου – Βόνιτσας, αλλά και η Περιφέρεια δεν έχουν ασχοληθεί , ώστε να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να ασκήσουν πίεση , συντονισμένα με τους βουλευτές, θεσμικούς φορείς κλπ και να βρεθεί μια λύση, που μέχρι σήμερα φαντάζει αδύνατη.

e-gegonos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου