Προς πώληση και το αεροδρόμιο του Ακτίου

«Προσγειώνονται» μέχρι τις 6 Ιουνίου, του τρέχοντος έτους, δεσμευτικές αποφάσεις από ενδιαφερόμενες εταιρίες για περιφερειακά αεροδρόμια.

Εντός της πρώτης ομάδας αεροδρομίων, που πρόκειται να προκηρυχτεί διαγωνισμός αποκρατικοποίησής τους, είναι το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Συγκεκριμένα η πρώτη αυτή ομάδα συγκροτείται από τα αεροδρόμια  της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, και της Καβάλας, ενώ πιθανολογείται να ενταχθούν ακόμη τρία από αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Καλαμάτας και της Αγχιάλου, ανάλογα βέβαια το ενδιαφέρον που θα παρουσιαστεί για τρία από τα τέσσερα αυτά αεροδρόμια.

Η υποβολή των δεσμευτικών προτάσεων αναμένεται να γίνει ως τις 6 Ιουνίου του τρέχοντος έτους. Η υποβολή αυτή θα συνοδεύεται με την χρηματική εγγύηση ύψους 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι συμβάσεις παραχώρησης είναι για 30 χρόνια με περιθώριο ανανέωσης 10 ακόμη ετών.

Το αεροδρόμιο του Ακτίου, μαζί με κάποια από αυτά που συγκροτούν την πρώτη ομάδα των αεροδρομίων χαρακτηρίζονται ως αναπτυσσόμενα και μεσαίου μεγέθους αεροδρόμια, συνεπώς απαιτούν έργα βελτίωσης και κυρίως υποδομών ύψους 95 εκατομμυρίων ευρώ.


Με βάσει τα στοιχεία που διαθέτουν οι αρμόδιοι για το πρόγραμμα αυτό, στοιχεία  που προκύπτουν από το προηγούμενο έτος, το 2013, ο αριθμός των αφίξεων, στην κατηγορία των αεροδρομίων που συμπεριλαμβάνεται και το αεροδρόμιο  του Ακτίου, είναι περίπου στα 4 εκατομμύρια.

Ο διαγωνισμός αυτός έχει καθυστερήσει στον μέγιστο βαθμό, αφού η υποβολή προσφορών, οι οποίες είναι και δεσμευτικές, θα πραγματοποιηθούν έναν ολόκληρο χρόνο μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Μάλιστα, η επιλογή αναδόχων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, δεν πρόκειται να τελειώσει πριν την λήξη του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.


Για την πρώτη ομάδα των αεροδρομίων (που κατατάσσεται και το αεροδρόμιο του Ακτίου), τον Μάιο του περασμένου έτους, είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρων τους εταιρίες όπως  Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, Global Liman Isletmeleti – Flughafen Munchen, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η τουρκική TAV, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η κροάτικη Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd και η αμερικανική Advent International.

Στην δεύτερη ομάδα των αεροδρομίων ανήκουν αεροδρόμια όπως της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου και ακόμη τρία από τα εξής τέσσερα, της Λήμνου, της Χίου, της Καρπάθου και της Νέας Αγχιάλου, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί.

Από την Εφημερίδα Συνείδηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου