Κουμπώνει ο κόμβος τις Ιόνια οδού στην Άρτα

Έτοιμος ο κόμβος τον Οκτώβριο με όλες τις διακλαδώσεις.
«Κουμπώνει» τελικά το τμήμα της Ιόνιας τις οδού από Σελλάδες μέχρι στρατόπεδο Φιλιππιάδας.  Οι εργασίες από την εταιρεία «ΗΛΙΟΧΩΡΑ» εξελίσσονται με εντατικούς ρυθμούς και η γέφυρα, στο ύψος του ανισόπεδου Κόμβου Αγίου Δημητρίου, έχει ολοκληρωθεί. Απομένουν οι προσβάσεις της, ένθεν και ένθεν, καθώς και οι διακλαδώσεις προς όλες τις κατευθύνσεις.
(1/8/2013)
Το συγκεκριμένο έργο είναι γνωστό ότι «ταλαιπωρήθηκε» πολύ από το παρελθόν, έχοντας εγκαταλειφθεί στα όρια θεμελίωσης της γέφυρας με αποτέλεσμα να έχει χαρακτηριστεί ως το «δεύτερο γεφύρι της Άρτας». Δεν περνάει λοιπό απαρατήρητο σήμερα από κανέναν το γεγονός ότι η γέφυρα έχει ολοκληρωθεί και στο ερώτημα πότε θα ολοκληρωθεί το έργο, ο υπεύθυνος από πλευράς της εταιρείας κ. Ηλίας Κοκορέλος με τον οποίο επικοινωνήσαμε απαντά: «Τέλος Οκτωβρίου το έργο θα έχει παραδοθεί».

Η εταιρεία ΗΛΙΟΧΩΡΑ, είναι θυγατρική της ΑΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και  υπέγραψε σύμβαση ανάληψης του έργου μετά το διαγωνισμό που είχε προηγηθεί τον Δεκέμβριο του 2012 και ολοκληρώθηκε (μετά και την διαδικασία ενστάσεων) την περασμένη Άνοιξη. Οι εργασίες ξεκίνησαν στο τέλος του Μαΐου και, όπως μας αναφέρεται, εξελίσσονται με εντατικούς ρυθμούς ώστε μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να έχει ολοκληρωθεί ο Κόμβος με τις διακλαδώσεις προς όλες τις κατευθύνεις.


Αυτή τη στιγμή έχει γίνει το 20% των εργασιών που αφορούσαν την γεφύρωση του άξονα Άρτα – Τρίκαλα και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τις προσβάσεις της γέφυρας με τα δυο τμήματα της Ιόνιας, προς Σελλάδες και προς Καμπή, συμπεριλαμβανομένων των σχεδιασμών για τις αντίστοιχες διακλαδώσεις, εισόδου και εξόδου προς Αντίρριο και προς Ιωάννινα, που θα έχει ο κόμβος.
Στο σημείο που βρίσκονται μέχρι στιγμής οι εργασίες απασχολούνται περίπου 30 εργαζόμενοι ενώ στην πλήρη ανάπτυξη του έργου θα φτάσουν στους 50.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο αυτό που αποτελεί μεν τμήμα της Ιόνιας οδού, όμως δεν συγκαταλέγεται στα έργα της παραχώρησης, είχε αρχίσει να κατασκευάζεται από το Ελληνικό Δημόσιο και αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τις προηγούμενες συμβάσεις κατασκευής είχε σταματήσει.

Δημοπρατήθηκε μετά από ένα με ενάμισι χρόνο ξανά, με προϋπολογισμό περίπου 9 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους. Η σύμβαση που υπεγράφη με την συγκεκριμένη εταιρεία είναι στα 7.030.000 ευρώ.
Η ολοκλήρωση και η ένταξη κανονικά στην κυκλοφορία του κόμβου από τον Οκτώβριο θα λύσει πολλά προβλήματα για την περιοχή καθώς στα σταματήσει η εξυπηρέτηση της κίνησης μέσω του ισόπεδου προσωρινού, που ενώ έγινε για λίγο καιρό, ξεπέρασε τα δυο χρόνια.
Συνέχεια διαπραγματεύσεων

Ωστόσο επιπλέον καθυστέρηση φαίνεται ότι θα υπάρξει για το υπόλοιπο έργο της Ιόνιας. Οι παράταση στις διαπραγματεύσεις για την χρηματοδότηση των μεγάλων έργων στην Ελλάδα- μεταξύ αυτών και των οδικών αξόνων όπως και της Ιόνιας- σε επίπεδο και ΕΕ, που θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο αντί του Ιουλίου, και μπορεί να φτάσουν μέχρι και τέλος του έτους.

Αυτό ανακοινώθηκε από τον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο περιφερειακής πολιτικής Γιοχάνες Χαν στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, καθώς όπως αναφέρθηκε στις διαπραγματεύσεις του Σεπτεμβρίου πρόκειται να προσδιοριστούν οι πηγές χρηματοδότησης, οι οποίες μπορεί να συνεχιστούν μέχρι τέλος του έτους. Οι αναφορές έγιναν με αφορμή την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κονδυλίου ύψους 800 εκατ. ευρώ για τους συγχρηματοδοτούμενους οδικούς άξονες και πρόκειται για απόφαση η οποία, σύμφωνα με τον Ευρωπαίο επίτροπο, «αποτελεί μήνυμα ότι η Κομισιόν είναι πεπεισμένη για τη βιωσιμότητα των έργων», ενώ σε δηλώσεις του και ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε «μεγάλη ανάσα» την χρηματοδότηση της ΕΕ στον προϋπολογισμό των έργων.

πηγη:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου